Norge var godt synlig på messen særlig på det friere messeområdet The Village. Dette konseptet ble lansert i Wien i 2012 for å fremheve de mindre, innovative aktørene i bransjen. Både Nordic Approach, Tim Wendelboe, Solberg & Hansen og Kaffa var til stede. Norge er så definitivt på kaffekartet og rundt utstillerne var det et yrende liv av nysgjerrige mennesker.
Cup of Excellence eies og administreres av Alliance for Coffee Excellence Inc. (ACE). Dette er en USA-basert non-profit organisasjon. ACE samarbeider med vertslandets kaffeorganisasjoner for å utføre utvelgelsesprosess og internettauksjoner. ACE er også rådgiver for andre kvalitetsprogrammer.
Hvordan ulikt terroir kan gi forskjellig smak på vin fra samme drue er vi vel kjent med. Dette gjelder selvsagt også for kaffe, og Nespresso stilte med sommelier og avkjølt champagne på messen for å lære bort. Den ene vinen frisk, grønn og syrlig , den andre gyllen og rund med smak av tropisk frukt. Så ble det tilsvarende øvelse med kaffe dyrket på ulikt jordsmonn. Kanskje ikke riktig så enkelt, men gjennomført som alltid, har Nespresso egne fargekoder, navn og kart som skal hjelpe den arme forbrukeren.