Vi husker med glede de legendariske filmene fra 2000-tallet, hvor Herman Friele tok oss med på kaffeplantasjer over hele verden og lærte det norske folk om kaffe og kaffedyrking.
Nå er det Joh. Johannson og Evergood som høster ære og oppmerksomhet. Butlerne er tilbake, nå på kaffeplantasje i Costa Rica, og ingen ringere enn Morgan Freeman drikker kaffe av gullkoppen og ser inn i kamera.
Hvert kvartal kåres den beste norskproduserte reklamefilmen, og tildligere i år har både Stabburet og Gilde vunnet Sølvfilmen. Når året er omme kåres Gullfilmen.
– Vi ønsket å ha med gjenkjennelige elementer fra tidligere filmer. Butleren er med – som før, men han har på mange måter fått en utvidet rolle. Med denne filmen ønsker vi å fortelle mer om den sterke fokuseringen på kvalitet som vi har i produksjonen av Evergood, sier Ted Allergoth, markedsdirektør hos Joh. Johannson Kaffe
Juryen skriver følgende om «Butler»:
«Filmen er meget velprodusert med fokus på høy troverdighet rundt kvalitetsreisen til Evergood. Treffer midt i målgruppen til kvalitetsbevisste mennesker. Morgan Freeman er prikken over i´en. En flott historie fra start til mål».
Filmen blir å se på kino og TV fram til jul.